07.11.2024

Aplikace Moje Generali přidává inovace: průvodce při nehodě a vyplnění nehodového formuláře digitálně

Generali Česká pojišťovna jako první v Česku umožňuje vyplnit nehodový formulář plně v prostředí mobilní aplikace. Nový modul v aplikaci představuje komplexní řešení, na jehož začátku stojí průvodce a užitečný rádce při nehodě, na konci pak digitálně vyplněný a podepsaný nehodový formulář. Digitální vyplnění nehodového formuláře je vytvořeno intuitivně a automaticky využívá relevantní data z pojistné smlouvy povinného ručení, čímž celý proces ještě zrychluje.

Generali Česká pojišťovna se stala první tuzemskou pojišťovnou, která přináší možnost vyplnit nehodový formulář nikoliv papírově, ale plně digitálně. A to v rámci speciálního modulu v klientské mobilní aplikaci Moje Generali, jenž dostal pojmenování „Průvodce při autonehodě“.

Usnadnění situace

Přístup k novince se v rámci aplikace odehrává v modulu Škody, kde klienti běžně hlásí nebo sledují pojistné události.
Nově jim v nabídce přibyl Průvodce při autonehodě, který krok za krokem navádí uživatele, jak postupovat v případě, že se stanou účastníky dopravní nehody. „Průvodce je koncipovaný tak, že dokáže reagovat jak na menší karamboly, kde není nutná přítomnost policie, tak na vážné a svým rozsahem větší nehody. Vše jsem navrhli tak, abychom motoristům v situaci mnohdy plné stresu a povinností pomohli a usnadnili jim ji,“ vysvětluje Štěpán Veselský, senior manažer digitálních řešení v Generali České pojišťovně.
Průvodce tak na začátku procesu umožní uživateli vyplnit pouze záznam o nehodě, nebo ho provede složitější situací.
Součástí postupu jsou praktické informace například o zabezpečení místa nehody vč. umístění výstražného trojúhelníku nebo upozornění na to, co za informace sdělit při volání na linku 155, jestliže došlo ke zranění apod.
Průvodce aplikace umožňuje prozkoumat i v tzv. zkušebním režimu.  

Náhrada papíru

Vyplnění záznamu o nehodě zcela eliminuje nutnost papírového řešení. Probíhá v rámci pěti jednotlivých kroků přímo v aplikaci. Během nich motorista vyplní údaje o situaci, místu nehody, zúčastněných vozidlech a digitálně formulář podepíše. „Klientů a klientek se v jednotlivých krocích ptáme jen na to skutečně důležité, co je z pohledu úspěšné likvidace pojistné události klíčové. Klientská data se přitom do formuláře propíší automaticky, i tím šetří uživatelům čas. I proto vyplnění formuláře přes mobilní aplikaci proti papírovému řešení považujeme za jednodušší,“ doplňuje Štěpán Veselský. V praxi se navíc velmi často ukazuje, že ne vždy je v danou chvíli nehodový formulář v papírové podobě k dispozici. Chytrý mobilní telefon je dnes ale v kapse téměř každého motoristy

Aplikace přináší v průběhu vyplňování údajů o nehodě celou řadu zjednodušení. Příkladem může fakt, že odpadá nutnost do formuláře cokoliv ručně zakreslovat. Což se dosud týkalo především nákresů od motoristů, kteří mnohdy nebyli schopni adekvátně situaci zachytit. V aplikaci vybírají z přednastavených možností a mohou vše rovnou doplnit fotografiemi z místa. Aplikace také dotahuje hodnoty o místě nehody na základě GPS dat.

Digitálně i podepsané

U nehodového formuláře jsou klíčové podpisy všech zúčastněných stran – tedy jak viníka, tak poškozeného. V momentě, kdy se dokáží na vině shodnout, dokument podepisují.
V případě elektronického vyplnění formuláře je i tato skutečnost vyřešena. „Podpis elektronického dokumentu umožňujeme prostřednictvím mobilního telefonu a zaslané SMS zprávy. Všem účastníkům nehody jsou do e-mailu zaslány odkazy na elektronicky vyplněný dokument. Oba jeho správnost potvrdí pomocí ověřovacího kódu. A je hotovo,“ popisuje způsob Štěpán Veselský senior manažer digitálních řešení z Generali České pojišťovny.

Zásadní skutečností je pak fakt, že všechny pojišťovny, které v České republice poskytují tzv. povinné ručení, digitálně vyplněný a podepsaný nehodový formulář v elektronické podobě plně akceptují.

Funkcionality pro motoristy

Aplikace a klientská zóna Moje Generali nabízí motoristům celou řadu užitečných funkcí, které mohou využít jak v souvislosti s pojistnými smlouvami, tak pojistnými událostmi ale i asistenčními službami:

  • v aplikaci je k dispozici tzv. zelená karta, kterou motorista může v případě potřeby zobrazit i v offline režimu (bez přístupu k mobilnímu internetu),
  • v rámci aplikace lze rovněž objednat asistenční zásah bez nutnosti volat na asistenční linku. Na mapových podkladech pak může klientka či klient sledovat příjezd asistenčního vozidla v reálném čase,
  • samozřejmostí je přehled pojistných smluv a všech detailů s nimi spojených,
  • přes aplikaci lze také nahlásit pojistnou událost, sledovat průběh jejího vyřizování a kontaktovat lze přímo také likvidátora.
Zpět na tiskové zprávy