12.09.2024

Do České republiky přicházejí intenzivní srážky. Generali Česká pojišťovna radí, jak předcházet škodám na majetku

V následujících dnech zasáhnou Českou republiku silné srážky, které mohou zkomplikovat život mnohým lidem. Podle aktuálně dostupných informací z Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) vydali meteorologové výstrahu 1., 2. i 3. stupně před extrémním deštěm. Nejsilnější srážky se očekávají během soboty 14. září. Výstraha na extrémní srážky platí pro celé území České republiky.

Generali Česká pojišťovna proto doporučuje všem svým klientům, aby nepodceňovali varování a včas reagovali na blížící se nepříznivé počasí. Tímto způsobem mohou předejít potencionálním škodám. „V případě, že bydlíte v záplavové oblasti, doporučujeme umístit okolo dveří pytel s pískem. Tento jednoduchý krok může výrazně pomoci při silných deštích. Nezapomeňte taktéž na své cennosti a elektroniku, které máte v zahradních domkách, suterénu nebo ve sklepě. Vše přestěhujte do horních pater, kam se voda nedostane. Pokud vám, i přes veškerá opatření vznikne škoda, nejjednodušším způsobem, jak nahlásit pojistnou událost, je přes náš vylepšený online formulář, který najdete na webu Generali České pojišťovny,“ radí Jozef Hrdý, ředitel likvidace Generali České pojišťovny.

Klienti by si měli z bezpečnostních důvodů důkladně zkontrolovat přívod plynu, pitné vody a elektřiny. Pokud již vysoká hladina vody ohrožuje majetek, vodní čerpadlo může být neocenitelným pomocníkem, který se dostane všude, kde je to potřebné.

JAK POSTUPOVAT PO ŽIVELNÍCH ŠKODÁCH KROK PO KROKU

1. Oznamte pojišťovně událost

  • Při nahlášení škody stačí uvést jméno a příjmení, e-mail a rodné číslo. Není nutné znát číslo pojistné smlouvy.
  • Podrobně popište informace o tom, kdy, kde a jak došlo ke škodě a přibližný odhad výše vzniklé škody.
  • Škodu doporučujeme nahlásit prostřednictvím našeho webu, je to nejrychlejší. Doporučit rovněž můžeme nahlášení škody přes mobilní aplikaci Moje Generali.
  • Další možností hlášení škody je ve všední dny od 8 do 19 hodin telefonicky na čísle 241 114 114 (o tomto víkendu v prodlouženém provozu od 9 do 19 hodin) nebo na jakékoli pobočce či poradenském místě Generali České pojišťovny.
  • Dokumenty ke škodě lze přiložit ideálně on-line přes webové stránky, mobilní aplikaci Moje Generali nebo přes aplikaci Moje škody. Na tu obdrží klient odkaz přímo od likvidátora až po nahlášení pojistné události.
    Případně lze zaslat dokumenty na adresu Generali Česká pojišťovna a.s., P.O.BOX 305, 659 05 Brno či odevzdat na kterémkoliv poradenském místě a pobočce.
    Menší škody je možné kompletně vyřešit bez návštěvy pracovníka pojišťovny už při prvním zavolání na klientskou linku. 

2. Proveďte fotodokumentaci

  • Nafoťte všechny poškozené věci ještě před příchodem mobilního technika, až poté odstraňujte následky škody.
  • Čím více záběrů bude nasnímáno, tím lépe.
  • Udělejte také celkový snímek vzniklé škody.
  • Je zapotřebí pořídit fotografie co nejostřejší.

3. Minimalizujte škody

  • Pokud můžete, zabezpečte poškozenou věc tak, aby nedošlo k dalším škodám nebo rozšířování té již vzniklé.

4. Připravte si podklady

  • Seznam zničených a poškozených věcí s uvedením jejich ceny.
  • Pořizovací nebo jiné doklady k těmto věcem – např. fakturu, účtenku či jiný pořizovací doklad.
  • Fotodokumentaci vzniklé škody.

5. Kdy začít s opravou škody

  • Musíte mít nejprve zdokumentovaný rozsah všech škod.
  • Pokud máte provedenou fotodokumentaci, můžete začít s odstraňováním škod.
  • Je-li to možné a hygienické nebo jiné podmínky to dovolí, uschovejte si poškozené věci pro případnou prohlídku pracovníkem pojišťovny.
Zpět na tiskové zprávy