Asistenční služba zachraňuje řidiče v nesnázích

Téměř každý z nás se na cestách autem nebo na motorce potkal s nějakou nepříjemností. V těchto chvílích přichází na scénu asistenční služba pro automobily, která se stává vaším nenahraditelným pomocníkem. Zjistěte, jak vás naše asistence kryje na cestách.

5 minut čtení
Obrázek ke článku Asistenční služba zachraňuje řidiče v nesnázích

Věděli jste například, že vám asistenční služba může být nápomocná i při záměně paliva? Pojďme se podívat, jak asistenční služba pro motoristy funguje a proč je důležité ji při sjednání pojištění nepřehlédnout.

Co je asistenční služba?

Asistenční služba pro automobily vám může být skvělým pomocníkem v případě jakékoliv nepříjemnosti na cestách. Je však důležité mít na paměti, že se nejedná o povinnou součást pojištění.

V rámci asistencí je kromě úhrady určité služby například odtah vozidla nabízena také takzvaná organizace. Díky ní klient nemusí nic řešit, pouze zavolá a vše ostatní už vyřeší pojišťovna,“ vysvětlil produktový manažer Martin Klouček.

Pokud máte sjednané povinné ručení nebo havarijní pojištění, asistenční služba obvykle není zahrnuta v základu a je nutné si ji připojistit v rámci doplňkových pojištění.

Generali Česká pojišťovna nabízí různé balíčky asistenčních služeb, které mohou zahrnovat odtah vozidla, opravy na místě, poskytnutí náhradního vozidla a mnoho dalších služeb.

Jaké služby mohou být součástí asistenční služby?

  • Odtah vozidla: Nejznámější a často využívaná služba, která zahrnuje i bezlimitní odtahy v případě sjednání nejvyšší asistence.
  • Oprava na místě: Rychlá pomoc při menších technických problémech, jako je vybitá baterie, defekt pneumatiky, ztráta, zabouchnutí nebo zalomení klíčů.
  • Náhradní vozidlo: Možnost pokračovat v cestě nebo se vrátit do výchozího bodu díky náhradnímu vozidlu až na 10 dní.
  • Asistence při nehodě: Právní a administrativní podpora při řešení škod, telefonické tlumočení.

„Pokud vás potká defekt, je dobré mít na paměti, že asistenční služba kolo bezplatně vymění pouze v případě, že má klient své náhradní. Pokud nemá, bude jej muset uhradit, případně ho bezplatně odtáhneme do servisu, upřesnil produktový manažer Martin Klouček.

Proč je důležité mít kvalitní asistenční službu?

Nepříjemné situace na silnici mohou být velmi stresující a finančně náročné. Kvalitní asistenční služba vám rychle a efektivně poskytne pomoc, čímž minimalizuje stres i náklady. I při dobrém technickém stavu vozidla a vašich řidičských zkušenostech se můžete dostat do obtížné situace.

Proto je rozumné mít sjednanou alespoň základní úroveň asistenční služby, která vám v případě potřeby poskytne pomoc a usnadní řešení nepříjemností na silnici.

Pokud se však dostanete do situace, kdy je třeba váš vůz odtáhnout a nemáte připojištěnou asistenční službu, připravte si peněženky. Nejedná se totiž o levnou záležitost. Odtahová služba vám naúčtuje hned několik poplatků: cenu za kilometr, manipulační poplatek, práci s hydraulickou rukou nebo poplatek za výjezd v nočních hodinách nebo o víkendu. Za odtah v rámci České republiky tak můžete zaplatit minimálně 4000 Kč. V zahraničí se pak tyto částky pohybují kolem 15 000 Kč.

„Dále je třeba zmínit, že všechny asistence garantují odtah do nejbližšího smluvního servisu bez doplatku. I když by cena za odtah přesáhla limit asistence. Podmínkou však je, že klient nesmí čerpat jinou službu,“ doplnil produktový manažer Ondřej Hrdina.

Speciální služby pro elektromobily

Myslíme i na majitele elektromobilů. Ti mají nově k dispozici specifické služby, jako je odtah na nejbližší nabíjecí stanici nebo pomoc při poruše domácího wallboxu. S rostoucím počtem elektromobilů se tyto služby stávají zvláště důležitými.

Dalším klíčovým prvkem je přístup k elektromobilům při pojistných událostech. V případě poškození baterie se nezohledňuje její kapacitní stav v době nehody, což znamená, že pokud měla baterie například 70 % kapacity, bude uhrazena plná cena nové baterie.

U Generali České si vhodnou asistenci vybere každý

Generali Česká pojišťovna nabízí čtyři varianty asistenčních služeb pro vozidla: S, M, L a XL.

VariantaS poskytuje základní pomoc při nehodě a poruše, včetně nedostatku pohonných hmot nebo vybití baterie a proražení pneumatiky.

Varianta M přidává rozšířené pokrytí, zatímco Varianta L zahrnuje všechny služby varianty M s dalšími doplňky jako je například poskytnutí náhradního vozidla nebo přeložení nákladu a mnoho dalších.

Varianta asistence má také vliv na celkový finanční limit pro asistenční zásah. Situaci, kde by klient s asistencí S musel doplácet, může být pro klienta s asistencí L bez doplatku.

Nejkomplexnější varianta XL zahrnuje bezlimitní odtah vozidla v tuzemsku i zahraničí a je určena také pro soupravy vozidel. Všechny varianty podporují digitální asistenci, která umožňuje online objednání pomoci a sledování příjezdu zásahového vozu v reálném čase.

Asistenční služba je důležitým prvkem, který může výrazně zlepšit váš život na silnicích. Generali Česká pojišťovna nabízí širokou škálu asistenčních služeb a doplňkových pojištění, které se snaží vyhovět potřebám moderních motoristů.

Přivolání asistence a sledování asistenčního vozu zvládnete snadno také s naši mobilní aplikací Moje Generali. Stáhněte si aplikaci do svého mobilu a mějte svoje pojistky pod palcem.

Jak vás jistí vaše asistenční služby na silnicích? Sjednejte si naši asistenci XL a užívejte si jízdu bez starostí 

 

Mohlo by vás zajímat

Krok za krokem: Co dělat po autonehodě?

Noční můra řidičů: Odtah auta ze zahraničí

S těmito nezbytnostmi budete v autě připraveni na cokoli

---

* Obsah článků je pouze informativní a neměl by být považován za profesionální poradenství v oblasti pojištění. Pokud potřebujete odbornou radu, obraťte se na některého ze zkušených poradců v rámci sítě Generali České Distribuce vyhledat poradce