Generali Česká pojišťovna: Rychlá pomoc při povodních 2024
Povodně a záplavy, které v září 2024 postihly zejména Moravskoslezský a Olomoucký kraj, způsobily tisíce škod. Generali Česká pojišťovna byla od prvních dnů v terénu a zajišťovala pomoc svým klientům.
4 minuty čteníPovodně, které v září 2024 zasáhly velkou část České republiky, byly jednou z největších přírodních katastrof posledních let. Intenzivní deště od začátku září zasáhly zejména severovýchod a východ země. Od 13. září přišel největší nápor, který vyústil ve stovky evakuací a rozsáhlé škody na majetku.
V rámci těchto událostí čelili největšímu počtu škod obyvatelé Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Nejvíce byly postiženy oblasti kolem řek Opava a Olše. Velké záplavy se podepsaly i na mnoha dalších místech, včetně Jesenicka a Ostravska, kde byla evakuována celá města a obce.
Generali Česká pojišťovna na tuto mimořádnou situaci zareagovala okamžitě. Od 17. září byly v postižených oblastech, jako jsou Jeseník, Litovel, Hanušovice a Mikulovice, zřízeny mobilní informační stany, kde naši pracovníci pomáhali lidem při hlášení škod a poskytovali cenné rady.
Tisíce pojistných událostí
„Patřím k povodněmi postiženým občanům a jsem moc ráda, že mám pojištění právě u Generali České. Velmi dobrá práce, rychlé jednání a ochota pracovníků. Úžasná je i komunikace přes internet. Vše šlo hladce,“ sdělila jedna z klientek, která si pochvalovala propracovaný systém jednání s klienty.
První desítky pojistných událostí byly zaregistrovány už v prvních dnech po zářijových záplavách. Nahlášeno máme aktuálně přes 37 tisíc pojistných událostí za téměř 6 miliard korun. V retailovém pojištění máme 95 % pojistných událostí s klienty už vyřešených. Nejvíc škod bylo přitom v Moravskoslezském kraji (17362 událostí za 3,5 miliard Kč) a v Olomouckém kraji (5159 událostí za 1,1 miliard Kč) Celkové škody za zářijové povodně se pak vyšplhaly v listopadu podle zprávy ČTK minimálně na 60 miliard korun.
V krizových situacích, jako jsou povodně, je pro naše klienty zásadní rychlá pomoc a osobní přístup. „Oceňuji slušné a vstřícné jednání i při telefonních oznámeních a rychlou finanční pomoc. Také snahu najít řešení, aby se pojistné události neopakovaly. Pracovníci nám vždy sdělí, jaký bude další postup, takže nezůstáváme ve vzduchoprázdnu,“ napsal ve zpětné vazbě další z klientů.
Klíčem je rychlost
Rychlost vyplacení pojistného plnění byla v tomto období klíčová. Řada škod byla řešena už při první registraci po telefonu, pojišťovna vycházela z fotografií klientů a mobilní techniky na místa vysílala zejména u rozsahem větších a složitějších škod.„Vše bylo rychle a srozumitelně vyřešeno, pojistné mi bylo vyplaceno během pár dní a bez zbytečného papírování,“ popsala další klientka, která byla jednou z prvních, kdo u nás nahlásil škodu.
Výrazně přitom při rychlosti řešení škod pomohla také digitalizace. Přes 70 % klientů hlásilo pojistnou událost přes online formulář na webu Generali České pojišťovny, kde lidé mohli rovnou přikládat i fotografie vzniklých poškození. To celé řešení škody významně urychlovalo. Navíc mobilní technici v terénu i likvidátoři pracovali řadu týdnů i o víkendech.
Povodně však nezpůsobily jen majetkové škody. Generali Česká pojišťovna řeší i škody podnikatelů, firem a municipalit, které dosahují bezmála 3 miliard korun. Mimo jiné velká voda zasáhla také zemědělce a poškodila více než 500 vozidel.
Jedním z dlouholetých klientů, který měl vše pojištěno u Generali České pojišťovny, je i klient, který nám napsal: „Perfektní rychlá a konstruktivní domluva, blesková částečná platba za škody. Máme dlouholeté zkušenosti s Generali Českou a vše, co můžeme pojistit, máme tady. Vždy jsme byli spokojeni s jednáním všech pracovníků vaší pojišťovny a bleskovým vyřízením našich případných škod,“ poděkoval.
Podpora v krizových chvílích
Povodně a záplavy však nejsou pouze přírodní katastrofou, kterou lze vyčíslit v penězích. Zanechávají za sebou strach, nejistotu a často i obavy z budoucnosti. Pro mnoho poškozených klientů je proto rychlost a přístup pojišťovny naprosto zásadní. „Naprosto profesionální přístup a okamžitá pomoc. Pracovnice, která vyřizovala moji událost, byla neuvěřitelně vstřícná, laskavá a nápomocná. Jsem ráda, že jsem si vybrala tuto pojišťovnu,“ sdílela svou zkušenost jedna z klientek.
Zkušenosti našich klientů nám ukazují, jak důležité je v takto krizových chvílích poskytovat nejen finanční náhrady, ale i psychickou podporu. Generali Česká pojišťovna se proto snaží být vždy co nejblíže potřebám lidí, ať už formou rychlé komunikace, nebo přítomností přímo v terénu. Velká voda zanechala stopy na mnoha místech, ale díky rychlé a profesionální reakci našich pracovníků se klienti mohli opět postavit na nohy.
Mohlo by vás zajímat:
„U řešení škod je nejhorší, když je dům za sedm milionů pojištěný na milion.“ | Podcast
Indexujte své pojištění majetku, aby vám pojistka dostatečně kryla záda i v současnosti
Auto při záplavách: Kam ho umístit a jak řešit škody
5 tipů: Jak jednoduše nahlásit pojistnou událost
Co dělat, když dům stojí v záplavovém území
9 rad, jak postupovat při opravě zatopeného domu
---
* Obsah článků je pouze informativní a neměl by být považován za profesionální poradenství v oblasti pojištění. Pokud potřebujete odbornou radu, obraťte se na některého ze zkušených poradců v rámci sítě Generali České Distribuce → vyhledat poradce.
Mohlo by vás zajímat:
---
* Obsah článků je pouze informativní a neměl by být považován za profesionální poradenství v oblasti pojištění. Pokud potřebujete odbornou radu, obraťte se na některého ze zkušených poradců v rámci sítě Generali České Distribuce → vyhledat poradce.