Co je to indexace?
Vývoj indexačního procenta
Jaký je vývoj indexačního procenta?
- Pro období od 1. července 2024 do 30. června 2025 platí pro indexaci životního a úrazového pojištění indexační procenta 7 %, 10 % a 7,1 %, dle data sjednání pojistné smlouvy.
- Pro období od 1. července 2023 do 30. června 2024 platí pro indexaci životního a úrazového pojištění indexační procenta 10 %, 10 % a 6,1 %, dle data sjednání pojistné smlouvy.
- Pro období od 1. července 2022 do 30. června 2023 platí pro indexaci životního a úrazového pojištění indexační procenta 5 %, 5,7 % a 7 %, dle data sjednání pojistné smlouvy.
Otázky a odpovědi
K čemu je indexace dobrá?
Indexace je aktualizace ceny vašeho pojištění, abyste měli jistotu, že v případě nenadálé životní situace od nás získáte dostatek peněz pro sebe i svou rodinu. Vaše pojištění tak drží krok s rostoucími náklady na život nebo s inflací.
Do kdy mám navýšení zaplatit?
Svou pravidelnou platbu si prosím upravte dle instrukcí, které jsme vám zaslali v dopise k aktualizaci vašeho životního nebo úrazového pojištění.
Jak zjistím, že mám na smlouvě sjednanou indexaci?
Je několik možností. Stačí zavolat na telefonní číslo 241 114 114 nebo kontaktovat svého poradce. Informaci jednoduše naleznete i ve své Moje Generali.
O pravidelnou indexaci mám zájem, ale nabídka mi nechodí. Jak o indexaci požádat?
Stačí nám poslat požadavek, aby vám byla indexace na pojistné smlouvě nastavena. Můžete také zavolat na telefonní číslo 241 114 114 nebo kontaktovat svého poradce. Rádi vám se vším pomůžeme.
Z čeho se počítá navýšená částka? Jak vzniká indexace?
Abychom zachovali hodnotu pojištění a mohli vás co nejlépe chránit v souladu se změnami životních nákladů nebo inflace, stanovujeme za pomoci pojistných podmínek a makroekonomických ukazatelů (výše inflace, vývoj nominální mzdy) indexační procento, o které smlouvy navyšujeme.
Platím si víc díky indexaci, jsem tedy lépe pojištěn?
Ano, aktualizací smlouvy se zvyšují i částky, na které jste pojištěn/a. Konkrétní výši naleznete vždy v dopise/emailu, který pravidelně zasíláme předtím, než k indexaci dojde.
Proč je indexace automatická?
Chceme šetřit váš čas. Výhodou je, že nemusíte nikam chodit a nezkoumáme váš zdravotní stav. Aktualizujeme pojistné částky za ceny, za které jste si je sjednali na počátku pojištění. A to je obrovská výhoda! O indexaci Vás vždy předem informujeme emailem nebo dopisem.
Proč mi přišla upomínka k indexaci?
Pravděpodobně jste si neupravil/a pravidelnou platbu a aktualizovaná částka nebyla připsána na náš účet. Prosím postupujte dle instrukcí v zaslaném dopise nebo se nám ozvěte na telefonní číslo 241 114 114, navštivte sekci „nová výše platby a nedoplatek“ na této stránce nebo využijte chat.
Proč mi znovu posíláte indexaci, když jsem ji minulý rok odmítl?
Záleží nám na tom, abyste měli pojištění správně nastavené a chránilo vás v maximální možné míře. Pokud však indexaci odmítnete dvakrát po sobě, je vám pozastavena na 5 let.
Do kdy ji můžu odmítnout?
Automatické změny na základě indexace můžete odmítnout nejpozději poslední den před výročním dnem.
Co se stane, když navýšení nezaplatím?
Pokud nenavýšíte svou pravidelnou platbu dle instrukcí v dopise/emailu, který vám přijde před výročím smlouvy, proběhne indexace automaticky a následně vám přijde upomínka s instrukcemi, jak postupovat. Pokud o indexaci nemáte zájem, můžete ji samozřejmě odmítnout prostřednictvím webové stránky https://www.generaliceska.cz/indexace#nesouhlasim nebo zavolat na telefonní číslo 241 114 114.
Co se stane, když indexaci odmítnu, nebude se mi krátit plnění v případě pojistné události? Jsem stále pojištěn/a?
Můžete být v klidu, protože jste stále pojištěn/a, smlouva zůstává v platnosti v původním stavu a jste chráněni. Vystavujete se však možnému riziku podpojištění v případě nenadálé životní situace.
Proč mi posíláte indexaci, když jsem o ní nežádal? Neuvědomuji si, že bych indexaci někde podepsal.
Indexace je automaticky navázaná na vaši smlouvu. Informovat by vás o tom měl váš poradce při sjednání smlouvy.