Indexace pojištění

Vyšší pojistné znamená více vyplacených peněz

Indexace životního pojištění

  • Záruka účinného pojištění i po letech od sjednání
  • Jistota správného nastavení pojištění v návaznosti na makroekonomický vývoj
  • Zohlednění průměrné míry inflace 2,4 % a míry růstu nominální mzdy 7 % za rok 2024

Co je to indexace?


Co je indexace?

Co je indexace životního pojištění?

Indexace je aktualizace vašeho pojištění. Je to vlastně navýšení částek, na které jste se v minulosti pojistili. Tedy částek, které jsou pro vás důležité. Těmto částkám říkáme pojistné částky.

  • Pojistné částky vám mají pomoci překonat určitou škodu nebo výpadek příjmů, tedy situace, které mohou ve vašem životě nastat.
  • Jak ale určitě víte, v průběhu let dochází ke zvyšování cen zboží a služeb. Ve světě financí se tomu říká inflace.
  • Abyste si tedy mohli pořídit totéž co před lety, je potřeba pojistné částky vždy po nějaké době o něco navýšit *.
  • Pro navýšení pojistných částek je ale samozřejmě potřeba mírně navýšit také pojistné. Tedy platbu, kterou si za pojištění pravidelně platíte. 
  • Indexace vaší smlouvy probíhá automaticky a vždy vás o ní předem informujeme. Buď dopisem, nebo e-mailem.
 
* Například pokud 3 roky po sobě dosáhne inflace hodnoty 6 % a vy jste uzavřeli pojištění na pojistnou částku 100 000 Kč, tak po třech letech je reálná hodnota pojistné částky přibližně 83 000 Kč. To znamená, že vám bude 17 000 Kč chybět. Ať už budete v případě pracovní neschopnosti potřebovat platit účty za energie nebo třeba v případě dlouhodobých nebo trvalých následků, kdy je třeba upravit bydlení.
 

 

Proč indexovat?

Čemu a komu indexace životního pojištění slouží?

  • Účelem indexace životního pojištění je hlavně ochrana našich klientů.
  • Slouží vám klientům, aby vám vaše pojištění mohlo pomoci i po letech stejně účinně. Tedy i navzdory postupnému růstu cen zboží a služeb.

Jednoduše aby pojištění splnilo to, proč jste si ho sjednali. Podívejte se na krátké video, které vám indexaci životního pojištění ještě více přiblíží.

 

Souhlasím s indexací

Dostali jste od nás informaci o indexaci?

  • V tom případě si podle ní nastavte novou částku vaší pravidelné platby ve svém bankovnictví nebo si navyšte inkasní limit v případě platby inkasem.
  • Nastavení nové výše vaší pravidelné platby je velmi důležité. V případě, že si výši plateb nenastavíte správně, bude vám na smlouvě vznikat dluh.

Věříme, že indexaci využijete. Jen dobře nastavená a pravidelně aktualizovaná smlouva vám poskytne kvalitní ochranu, kvůli které jste si ji sjednali.

 

Nesouhlasím s indexací

Nechcete indexaci životního pojištění využít?

Obdrželi jste informaci o indexaci, ale nemáte o její provedení zájem? Dejte nám vědět, jinak navýšíme částky automaticky.

Pokud NEMÁTE aktivní Moje Generali, máte na výběr tyto možnosti:

  • Obraťte se na svého poradce.
  • Zavolejte na naši Klientskou linku 241 114 114. Naši operátoři s vámi zařídí vše potřebné.
  • Navštivte naši pobočku nebo nás kontaktujte prostřednictvím e-mailového formuláře na naší stránce v sekci Napište nám. V případě dotazů je k dispozici také chat.

Pokud MÁTE aktivní Moje Generali, postupujte takto:

  • Po přihlášení do Klientské zóny vyberte smlouvu životního pojištění, ke které se indexace pojištění vztahuje.
  • Klikněte na „ÚPRAVA SMLOUVY“.
  • Vyberte možnost „žádost o indexaci“.
  • Klikněte na „Odmítnout – jednorázově odmítnout pouze pro tento rok“ a klikněte na červené tlačítko „DALŠÍ“.
  • Do pole „E-mail“ napište e-mailovou adresu, na kterou vám pošleme potvrzení o zpracování.
  • Pro úspěšné dokončení, prosím, nezapomeňte kliknout na tlačítko „Odeslat žádanku“.

 

Nová výše platby a nedoplatek

Přišla vám informace o nové výši platby a vzniklém nedoplatku po indexaci životního pojištění?

V tomto případě již indexace životního pojištění na vaší smlouvě proběhla. Mírně jsme vám navýšili vaši pravidelnou platbu a také pojistné částky. To jsou peníze, které dostanete v případě události, na kterou jste pojištění.

Je možné, že jste si zapomněli:

  • Upravit trvalý příkaz na novou výši platby.
  • Zvýšit inkasní limit pokud platíte inkasem.

Nedoplatek je tedy rozdíl mezi původní a novou platbou a je to součet za všechny dlužné měsíce.

Jak nedoplatek zaplatit? Platební údaje najdete v informačním dopise.

  • Výši nedoplatku.
  • Variabilní symbol.
  • Číslo našeho účtu.

Pro rychlou platbu můžete využít platební bránu.

Chci Moje Generali

Máte zájem o Moje Generali?

Aktivujte si Moje Generali nebo prosím kontaktujte naši Klientskou linku 241 114 114. Naši operátoři vás provedou její aktivací.

Výhody Moje Generali:

  • Online úhrada pojistného kartou nebo přes bankovnictví.
  • Jednoduchá aktualizace vašich osobních a kontaktních údajů.
  • Přehled o platnosti smluv, výši pojistného a frekvenci placení.
  • Snadné a rychlé oznámení škody a přehled o stavu jejího řešení.
  • Náhled na dokumenty ke smlouvě.

Vývoj indexačního procenta

Jaký je vývoj indexačního procenta?

  • Pro období od 1. července 2024 do 30. června 2025 platí pro indexaci životního a úrazového pojištění indexační procenta 7 %, 10 % a 7,1 %, dle data sjednání pojistné smlouvy.
  • Pro období od 1. července 2023 do 30. června 2024 platí pro indexaci životního a úrazového pojištění indexační procenta 10 %, 10 % a 6,1 %, dle data sjednání pojistné smlouvy.
  • Pro období od 1. července 2022 do 30. června 2023 platí pro indexaci životního a úrazového pojištění indexační procenta 5 %, 5,7 % a 7 %, dle data sjednání pojistné smlouvy.

Otázky a odpovědi

K čemu je indexace dobrá?

Indexace je aktualizace ceny vašeho pojištění, abyste měli jistotu, že v případě nenadálé životní situace od nás získáte dostatek peněz pro sebe i svou rodinu. Vaše pojištění tak drží krok s rostoucími náklady na život nebo s inflací.

Do kdy mám navýšení zaplatit?

Svou pravidelnou platbu si prosím upravte dle instrukcí, které jsme vám zaslali v dopise k aktualizaci vašeho životního nebo úrazového pojištění.

Jak zjistím, že mám na smlouvě sjednanou indexaci?

Je několik možností. Stačí zavolat na telefonní číslo 241 114 114 nebo kontaktovat svého poradce. Informaci jednoduše naleznete i ve své Moje Generali.

O pravidelnou indexaci mám zájem, ale nabídka mi nechodí. Jak o indexaci požádat?

Stačí nám poslat požadavek, aby vám byla indexace na pojistné smlouvě nastavena. Můžete také zavolat na telefonní číslo 241 114 114 nebo kontaktovat svého poradce. Rádi vám se vším pomůžeme.

Z čeho se počítá navýšená částka? Jak vzniká indexace?

Abychom zachovali hodnotu pojištění a mohli vás co nejlépe chránit v souladu se změnami životních nákladů nebo inflace, stanovujeme za pomoci pojistných podmínek a makroekonomických ukazatelů (výše inflace, vývoj nominální mzdy) indexační procento, o které smlouvy navyšujeme.

Platím si víc díky indexaci, jsem tedy lépe pojištěn?

Ano, aktualizací smlouvy se zvyšují i částky, na které jste pojištěn/a. Konkrétní výši naleznete vždy v dopise/emailu, který pravidelně zasíláme předtím, než k indexaci dojde.

Proč je indexace automatická?

Chceme šetřit váš čas. Výhodou je, že nemusíte nikam chodit a nezkoumáme váš zdravotní stav. Aktualizujeme pojistné částky za ceny, za které jste si je sjednali na počátku pojištění. A to je obrovská výhoda! O indexaci Vás vždy předem informujeme emailem nebo dopisem.

Proč mi přišla upomínka k indexaci?

Pravděpodobně jste si neupravil/a pravidelnou platbu a aktualizovaná částka nebyla připsána na náš účet. Prosím postupujte dle instrukcí v zaslaném dopise nebo se nám ozvěte na telefonní číslo 241 114 114, navštivte sekci „nová výše platby a nedoplatek“ na této stránce nebo využijte chat.

Proč mi znovu posíláte indexaci, když jsem ji minulý rok odmítl?

Záleží nám na tom, abyste měli pojištění správně nastavené a chránilo vás v maximální možné míře. Pokud však indexaci odmítnete dvakrát po sobě, je vám pozastavena na 5 let.

Do kdy ji můžu odmítnout?

Automatické změny na základě indexace můžete odmítnout nejpozději poslední den před výročním dnem.

Co se stane, když navýšení nezaplatím?

Pokud nenavýšíte svou pravidelnou platbu dle instrukcí v dopise/emailu, který vám přijde před výročím smlouvy, proběhne indexace automaticky a následně vám přijde upomínka s instrukcemi, jak postupovat. Pokud o indexaci nemáte zájem, můžete ji samozřejmě odmítnout prostřednictvím webové stránky https://www.generaliceska.cz/indexace#nesouhlasim nebo zavolat na telefonní číslo 241 114 114.

Co se stane, když indexaci odmítnu, nebude se mi krátit plnění v případě pojistné události? Jsem stále pojištěn/a?

Můžete být v klidu, protože jste stále pojištěn/a, smlouva zůstává v platnosti v původním stavu a jste chráněni. Vystavujete se však možnému riziku podpojištění v případě nenadálé životní situace.

Proč mi posíláte indexaci, když jsem o ní nežádal? Neuvědomuji si, že bych indexaci někde podepsal.

Indexace je automaticky navázaná na vaši smlouvu. Informovat by vás o tom měl váš poradce při sjednání smlouvy.

Zavolejte nám

Potřebujete nahlásit škodu? V online aplikaci to jde dvakrát rychleji a bez čekání na lince.
241 114 114
Asistenční služba

Volejte kdykoliv

Klientská linkaPo - Pá: 8-18 h
So - Ne: 9-17 h
Svátky: zavřeno

Napište nám